UPPLEVELSEBADET TILLFÄLLIGT STÄNGT 22/7

På grund av tekniskt fel är vi tyvärr tvungna att tillfälligt stänga Upplevelsebadet, förhoppningsvis löser det sig under dagen och då kommer vi meddela er på sociala medier @vastervikresort!

Bokningsregler

Det är viktigt att läsa våra bokningsregler redan när du bokar ditt boende så att det inte blir några missuppfattningar vad för regler som gäller. Vi följer Svensk Campings bokningsregler.

Bokningsregler

Ankomst och avresa

Du har tillträde till din stuga, lägenhet eller villavagn från klockan 15.00 på ankomstdagen och fram till klockan 11.00 på avresedagen. Camping­tomter har tillträde och avresa 12.00. Vi garanterar aldrig ett specifikt stugnummer- eller campingplats, utan förbehåller oss rätten att disponera om boendet om så krävs.

Priser

Vi har en differentierad prissättning som spänner över olika säsonger- lågsäsong, högsäsong och peakseason. Under midsommarhelgen gäller prislista peakseason.I våra priser ingår fri tillgång till servicehus med toaletter, duschar, tvättstugor och kök.

Tillägg

Vi erbjuder flera olika tillägg för att du ska få en så skön vistelse som möjligt. Vi erbjuder städ, lakan och handdukar, spjälsäng, extra säng, barnstol och frukost. Se priser på vår hemsida eller kontakta receptionen.

Städning

Städning ingår inte i priset. Ditt boende kontrolleras efter avresa och om Västervik Resort inte finner att slutstädningen uppfyller våra instruktio­ner efterdebiteras en slutstädningsavgift. Fullständig städutrustning finns i stugan. I Stuga+/Studio+ ingår slutstädning.

Upplevelsebadet

Vi har ett eget upplevelsebad på området och har du bokat minst 7 nätter ingår en familjebiljett i priset. Du behöver inte hämta någon biljett, uppge ditt bokningsnummer nere vid badentrén. Under lågsäsong har vi rabatterade priser på badet, se gällande priser och öppettider hemsidan. Entrébiljetter införskaffar du i kassan på badet. Vi tillåter inte medhavd mat eller dryck inne i badområdet. Relaxavdelningen ingår inte i priset och i relaxen måste du ha fyllt 13 år för att vistas. Priser och öppettider hittar du på vastervikresort.se. Upplevelsebadet kan ha ändrade eller begränsade öppettider under Hojrock (v24), se hemsida.

Regler

Det är inte tillåtet att bo fler personer än vad som anges i objektbeskrivningen för respektive boende. Barn räknas mellan 2-12 år. Vid hyra av campingtomt inkluderas gästen som står på bokningen samt dennes maka/make/sambo och hemmavarande barn.

Västervik Resort är en familjecamping. Alla boende måste vara över 18 år eller i målsmans sällskap. Målsman och minderårig måste bo i samma objekt under hela vistelsen. Ha din legitimation redo vid incheck.

Mellan klockan 23.00-07.00 ska alla gäster iaktta största hänsyn och tystnad gentemot övriga gäster. Ingen biltrafik får ske på området. Utanför varje stuga finns parkeringsmöjligheter, har ni flera bilar får parkering ske på hänvisad parkeringsplats, gäller även campingplats.

Husdjur och rökning

Vi välkomnar husdjur i de flesta av våra stugtyper. Våra Studios, Krokö, Rågö och Jungfruskär är husdjursfria och vi ber alla respektera det. Vi kan inte garantera helt husdjursfria stugor. Alla djur måste vara kopplade på området. Rökning är strikt förbjudet i alla våra objekt. Överträdelse beivras med 10.000 kronor.

Festivaler och evenemang

Under några av sommarens veckor råder det extra fest- och festivalstämning på Västervik Resort. Hojrock (v.24), Midsommar (v.25), Visfestiva­len (v.28). Under Hojrock tillåts musik i eventområde till 01.00.

Bokningsvillkor

Hyrestagaren ansvarar för att vårda boendet eller campingtomten och du får inte använda boendet till vidare uthyrning. Du får heller inte låta andra gäster än vad som uppgetts vid bokning övernatta i stugan eller på tomten. Ett andra ekipage får inte heller vistas på tomten i form av partytält, tält eller mindre husvagn.

Du som hyrestagare ansvarar för att kontrollera din faktura eller bokningsbekräftelse att tex. priset och datumet stämmer för hyrd period. När du betalar din faktura har du bekräftat och ingått ett bindande avtal med Västervik Resort. Din bokning blir bindande när den är bekräftad av oss vilket kan ske via mejl, brev, muntligt och över telefon.

Om du bokar tidigare än 40 dagar i förväg är anmälningsavgiften 20% av köpesumman. Anmälningsavgiften ska betalas inom 10 dagar, resterande belopp skall vara oss tillhanda senast 40 dagar före ankomst. Om du har bokat senare än 40 dagar före ankomst ska hela beloppet betalas inom 10 dagar från bokningstillfället. Om du inte betalar din faktura i tid, förbehåller vi oss rätten av avboka din befintliga bokning.

Avbeställningsskydd

Avbeställningsskydden gäller per bokat objekt.

Med avbeställningsskyddet (SÄKER 295kr) kan du avboka fram till dagen innan ankomst vid sjukdom med läkarintyg. Gäller mot intyg från läkare, myndighet eller försäkringsbolag och innefattar förutom sjukdom även dödsfall, olycksfall av allvarlig art samt allvarlig händelse i ditt boende. Du får då en återbetalning på hela beloppet förutom avbeställningsskyddets kostnad.

Med avbeställningsskyddet (SÄKRARE 495kr) kan du även välja att avboka fram till 40 dagar innan ankomst oavsett anledning (utan att behöva uppvisa intyg). Efter brytdatumet på 40 dagar gäller samma villkor som SÄKER.

Med avbeställningsskyddet (SÄKRAST 795kr) kan du även välja att avboka fram till 7 dagar innan ankomst oavsett anledning (utan att behöva uppvisa intyg). Efter brytdatumet på 7 dagar gäller samma villkor som SÄKER.

Inget avbeställningsskydd

Utan avbeställningsskydd görs ingen återbetalning av redan inbetalda belopp oavsett anledning.

Om avbokning sker samma dag betalar du 100% av hyresbeloppet.

Väljer du att avbryta din vistelse i förhand återbetalar Västervik Resort inte din vistelse.

Naturkatastrofer, krig med mera

Båda parter har rätt att träda ifrån hyresavtalet om boendet inte kan tillhandahållas på grund av krigshandlingar, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, längre avbrott i vatten- eller energitillförsel, eldsvåda eller annan liknande händelse som ingen av parterna kan förutsäga.

Har du något du vill framföra till oss?

Vill du ge ros eller ris så tar vi gärna emot det i receptionen. Kontakta oss omgående om du upplever ett problem eller missnöje så ska vi försö­ka lösa det inom rimlig tid. Vi kan tyvärr inte kompensera dig om du inte framför din synpunkt direkt. Om vi inte tycker lika i en fråga eller kommer till en överenskommelse ber vi dig att i första hand komma in med din åsikt skriftligen till oss och i andra hand att vända dig till ARN, arn.se